Нитка  Аріадни

сайт для вчителів російської мови й зарубіжної літератури

Категории раздела
Календарь
«  Июнь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

НОРМАТИВНА БАЗА

Добровільна сертифікація передбачена статтею 51 Закону про освіту, де: Сертифікація педагогічних працівників — це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (зокрема й з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи. Коли буде сертифікація вчителів? Сертифікація для вчителів очікувана з 2019 року, як те вказано в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону про освіту. Тож до кінця 2018 року Уряд має унормувати порядок сертифікації. Поки ж деталі цього процесу можна визначити за проектом Закону України «Про повну загальну середню освіту», висунутого на громадське обговорення. Мета сертифікації вчителів Стаття 48 проекту Закону визначає мету сертифікації як: підвищення престижності педагогічної праці стимулювання педагогічних працівників до особистісного та професійного зростання. Засади сертифікації визначені Законом про освіту.

Шляхи сертифікації педагогів ЗЗСО: тестування професійних знань і компетентностей (проводитиме спеціально уповноважена держава установа) моніторинг роботи вчителя — практичних умінь застосування сучасних методів і технологій навчання, вивчення практичного досвіду вчителя (проводитиме Державна служба якості освіти). За цими даними можна уявити, що будуть перевіряти. Право на проходження сертифікації матимуть педагогічні працівники, які: працюють не менше трьох років у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти здійснюють викладацьку діяльність та/або мають педагогічне навантаження.

Переваги проходження сертифікації Педагогічні працівники, які отримають сертифікати, матимуть право: на щомісячну 20%-ову доплату до посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педнавантаження протягом строку дії сертифіката (тобто 3 роки) впроваджувати і поширювати методики компетентнісного навчання та нові освітні технології брати участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

  • проходження сертифікації буде підставою: звільнення педагогічного працівника від атестації присвоєння кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання. Натомість педагог, які не отримає сертифікат, матиме право пройти сертифікацію повторно не раніш як через рік. Безплатна сертифікація відбуватиметься раз на три роки.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2364-yak-bude-prohoditi-sertifkatsya-vchitelv

 

Мовою освітнього процесу є українська мова – лист міністра освіти й науки

«Відповідно до Конституції, Закону України «Про освіту» мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова».Про це йдеться в листі Міністра освіти й науки України Лілії Гриневич, надісланому 1 лютого обласним департаментам освіти та закладам освіти всіх рівнів.

Міністр відзначає, що законодавство передбачає використання працівниками в робочий час української мови в закладах освіти всіх рівнів – від дитсадків до університетів, включно з закладами позашкільної освіти (до яких належать, наприклад, музичні та спортивні школи). Це стосується не лише уроків, лекцій чи семінарів, але й навчальних матеріалів, різноманітних заходів і взагалі «спілкування педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників зі здобувачами освіти в рамках навчального процесу».

Винятки та перехідний період встановлено для закладів, що здійснюють навчання мовами національних меншин, відзначається у листі. Як відомо, такі заклади становлять близько 8% від усіх шкіл, і ще меншу частку дитсадків України.

Міністр нагадує, що, відповідно до освітньої програми, заклади освіти можуть викладати частину предметів англійською чи іншими офіційними мовами ЄС, а розробляти освітні програми за новим законом мають самі заклади освіти.

У листі Лілія Гриневич також закликала освітян популяризувати українську мову в учнівському, студентському та освітянському середовищах.

Наводимо скан листа повністю

 

Організація навчально-виховного процесу із зарубіжної літератури у 9 класі

Нормативні документи

Про структуру 2017/2018 навчального року та навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів (Лист МОН України №1/9-315 від 07.06.2017 р.)

Концепція НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах у 2017/2018 навчальному році. Додаток до листа Міністерства освіти і науки України від 09.08.2017 р. №1/9-436. Зарубіжна література

Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України №804 від 07.06.2017 р.)

Опис ключових змін у програмі «ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (стандарт) (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 14.07.2016 №826)

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. Програма для 10–11 класів загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання (академічний рівень) (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 14.07.2016 №826)

Методичні поради

Олена Котусенко. Нормативно-правове забезпечення викладання зарубіжної літератури в 2017-2018 н. р.

Дидактичні матеріали на допомогу вчителям, що викладають у 9-му класі

Орієнтовне календарно-тематичне планування зарубіжної літератури в 9-му класі (автор  Оксана Янкович, учитель ЗОШ №21 I-III ст. м. Хмельницький)

Зарубіжна література. 9 клас. Уроки №1-3 (автори Олександр Первак, учитель Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області. Тамара Кам’янецька, учитель навчально-виховного об’єднання №5 імені Сергія Єфремова м. Хмельницький)

Навчально-методичне забезпечення

Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення мов національних меншин (у тому числі російської мови та літератури) в  основній і старшій школі ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Перелік навчальної літератури з мов національних меншин, що має відповідний гриф МОН України, для використання у ЗНЗ: 2017/2018 н.р.

Перелік навчальних програм з мов національних меншин, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2017/2018 н.р. (2013-2016 рр.)

МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН (у тому числі   РОСІЙСЬКА МОВА) в  ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Навчальні програми для ЗНЗ:

РОСІЙСЬКА МОВА

 ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА

Навчальна програма для ЗНЗ Зарубіжна література. 5-9 класи

Наскрізні змістові лінії:

Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення зарубіжної літератури в основній і старшій школі

Перелік навчальної літератури із зарубіжної літератури, що має відповідний гриф МОН України, для використання у ЗНЗ: 2017/2018 н.р.

Перелік навчальних програм із зарубіжної літератури, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2017/2018 н.р. (2013-2016 рр.)

Електронні версії підручників для учнів:

2016-2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Зауваження та пропозиції до проекту можна надсилати на адресу t_symonenko@mon.gov.ua

Проект Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах Пропозиції та зауваження просимо надсилати до 28 лютого 2017 на електронну адрес o_malysheva@mon.gov.ua

 Роз'яснення Міністерства освіти щодо проекту Типового навчального плану для старшої школи

Міністерство освіти і науки України запрошує освітян, батьків, учнів, громадські організації до громадського обговорення ПРОЕКТУ Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого відповідно до Базового плану Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2016 р., № 1167.
Пропозиції просимо надсилати до 30 січня 2017 року на електронну пошту: n_beskova@mon.gov.ua  або zasekina@ukr.net

Концепція “Нової української школи”.

 

Ответ на вопрос, который  интересует очень многих

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

 

Згідно з п. 5 наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ набув  чинності з 23.01.2012 року.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіативної складової, то Типовим положенням про атестацію не передбачено вимоги щодо обов’язковості проходження вчителями, які ведуть ці предмети, підвищення кваліфікації. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової, незалежно від підвищення кваліфікації.

Інформує управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

В связи с многочисленными обращениями от родителей относительно перегрузки учащихся, Управление образования Николаевского горсовета обращает внимание на следующее:

1. Учебная нагрузка учащихся не должно превышать предельно допустимую. Расписание учебных занятий составляется с учетом требований ГСанПиНа и должно учитывать оптимальное соотношение учебной нагрузки в течение недели, динамику умственной работоспособности учащихся, а также правильное чередование в течение дня и недели предметов естественно-математического и гуманитарного циклов с уроками музыкального, изобразительного искусства, трудового обучения, основ здоровья и культуры.

В 10-11-х классах допускается проведение спаренных уроков по основным и профильным предметам.

Рабочая неделя предусматривает для учеников первого класса дополнительный разгрузочный день — четверг, в расписание которого не вводятся предметы, требующие значительного умственного напряжения (математика, языки).

Курсы по выбору, факультативные, индивидуальные и групповые занятия проводятся по расписанию в дни с наименьшим количеством уроков с обязательным перерывом после основных уроков.

2. При определении целесообразности, характера, содержания и объема домашних заданий следует учитывать индивидуальные и возрастные особенности учащихся.

В 1-м классе домашние задания не задаются.

Объем домашних заданий должен быть таким, чтобы затраты времени на их выполнение не превышали во 2-м классе 45 мин.; в 3 классе — 1 час 10 мин.; 4 классе — 1 час. 30 мин.; в 5-6-м классах — 2,5 часа; в 7-9 классах — 3 часа; в 10-12 классах — 4 часа. Домашние задания не даются ученикам начальных классов на выходные и каникулярные дни.

Перегрузка учащихся общеобразовательных учебных заведений чрезмерным объемом домашних заданий не допускается. Контроль и ответственность за перегрузки учащихся домашними заданиями возложена на руководителей учебных заведений.

Акцентируем внимание на правильной дозировке домашнего задания. Учителя должны спланировать работу такого объема и содержания, чтобы ученики не чувствовали перегрузки. Для этого необходимо учитывать занятость учащихся по другим предметам в этот день, темп и ритм работы учащихся, состояние их здоровья. Недопустимы перегрузки учеников 1 — 4, 5 классов задачами, которые содержатся в дополнительных пособиях, тетрадях с печатной основой: закрашивание рисунков, составление схем, таблиц, выполнение дополнительных заданий и упражнений, написание домашних произведений и тому подобное.

Министерство образования рекомендует, в частности, учителям начальных классов, осуществлять суммарный подсчет всех домашних заданий на тот или иной день в соответствии с ГСанПиН (сумма всех устных и письменных заданий по всем учебным предметам, включая иностранный язык, номера задач, страницы и др.), их объем и степень сложности с учетом особенностей всех учеников класса (письмо МОН от 28.01.2014 №1 / 9-72).

Задачи должны быть посильными для самостоятельного выполнения учащимися. Нельзя, особенно для детей и младших подростков, предлагать задания на неотработанный материал, который не объяснялся на уроке, поскольку в таком случае вся сложность усвоения учебного материала переносится с урока на домашнюю работу.

Недопустимо домашнее задание по написанию рефератов для начальной школы и 5-6 классов.

Проблеми у закладі, де вчиться Ваша дитина? Графік роботи
«гарячої лінії» та особистого прийому в Миколаївському Управлінні освіти

3. Особое внимание необходимо уделить преодолению трудностей периода адаптации учащихся 5-х классов, ведь переход из начальной школы в основную, появление нескольких учителей с разными требованиями, разными характерами, разным стилем преподавания является одним из самых трудных периодов школьной жизни.

Важными факторами в решении проблемы является целенаправленная координация действий всех учителей и знания возрастной психологии. Подробные рекомендации по организации учебной деятельности пятиклассников содержатся в письме МОН от 24.05.2013 №1 / 9-36 и в сборнике «Азбука успешной адаптации», подготовленном специалистами Николаевского научно-методического центра.

Источник: osvita-mk.org.ua, в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010

У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіативної складової, то Типовим положенням про атестацію не передбачено вимоги щодо обов’язковості проходження вчителями, які ведуть ці предмети, підвищення кваліфікації. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової, незалежно від підвищення кваліфікації.

Інформує управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

ч ·

Вимоги до ведення класних журналів Інструктивна нарада заступників директора з НВР
slideshare.net
 
Зарубіжна література
   
  Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення зарубіжної літератури в основній і старшій школі 17.08.2016
  Перелік навчальної літератури із зарубіжної літератури, що має відповідний гриф МОН України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році  22.08.2016
  Перелік навчальних програм із зарубіжної літератури, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2016/2017 навчальному році 30.06.2016
  Мови і літератури національних меншин  
  Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення мов і літератур національних меншин в основній і старшій школі 18.08.2016
  Перелік навчальної літератури з мов національних меншин, що має відповідний гриф МОН України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах
у 2016/2017 навчальному році
23.08.2016
  Перелік навчальної літератури з російської мови, інтегрованого курсу «Література» (російська та зарубіжна) з навчанням російською мовою, що має відповідний гриф МОН України, для використання у загальноосвітніх навчальних закладах у 2016/2017 навчальному році 19.08.2016
  Перелік навчальних програм з російської мови, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2016/2017 навчальному році 18.08.2016 NEW
 
 

Типове положення про атестацію педагогічних працівників (наказ МОНУ від 06.10.2010 № 930 зі змінами)

 

"Про неухильне дотримання принципів гарантування свободи педагогічної діяльності вчителя" ​лист Міністерства №1/9-630 від 05.12.2014

"Про здійснення вчителем науково-дослідницької діяльності та пошукової роботи" лист Міністерства №1/9 - 586 від 11.11.2014

 Рекомендації щодо оформлення матеріалів учителів, які претендують на присвоєння звання "учитель-методист" (лист МОІППО від 12.02.2014 №125/15-30)

Методичні рекомендації щодо оформлення атестаційного листа (Ольга МАЛИШЕВА, головний спеціаліст відділу прогнозування розвитку середньої освіти департаменту загальної середн