Нитка  Аріадни

сайт для вчителів російської мови й зарубіжної літератури

Категории раздела
Календарь
«  Июнь 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

НОРМАТИВНА БАЗА

 

Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування

Наказ МОН № 1303 від 16.10.2019 року        /standart.docx

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

Чимало батьків школярів Миколаївщини цікавляться, як перевести дитину на індивідуальне навчання. З цього питання консультує начальник Головного територіального управління юстиції в Миколаївській області Роман Возняк, пишуть Іzvestia.nikolaev.ua

 

Міністерство освіти і науки України наказом від 10 липня 2019 № 955 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 12 січня 2016 N 8», який вступив в силу 20.08.2019, оновило Положення про індивідуальну форму здобуття загальної середньої освіти. Навчальні заклади можуть організовувати (повідомивши про це на своїх сайтах або сайтах засновників) отримання освіти за: 

1. Екстернатною формою (екстернат): організовується для осіб, які за станом здоров'я, через проживання за кордоном, на неконтрольованої території або на лінії зіткнення і т.д. не можуть відвідувати заняття і пройти тестування; прискорено опанували зміст навчальних предметів одного або декількох класів (рівнів повної загальної середньої освіти); самостійно освоїли чи хочуть опанувати зміст окремих навчальних предметів; засуджені до довічного позбавлення волі. 

2. Сімейна (домашня) форма. Батьки можуть самостійно (або залучаючи педагогів, в тому числі неформального профілю) організовувати освітній процес з урахуванням здібностей, інтересів, потреб, мотивації, можливостей і досвіду своїх неповнолітніх дітей. Батьки відповідальні за отримання освіти дітьми на рівні не нижче стандартів і можуть фіксувати навчальні досягнення в портфоліо. 

3. Педагогічний патронаж. Можливий для дітей з малонаселених сіл, хворих дітей - навчання відбувається біля їх лікарняного ліжка; засуджених дітей; дітей-біженців. Повнолітні школярі або батьки неповнолітніх можуть вибирати індивідуальну форму отримання освіти відповідно до інтересів, здібностей, потреб, мотивації, можливостей і досвіду. Зарахування на індивідуальне навчання проводиться зазвичай на початку навчального року. Переведення ж можливе протягом навчального року, але не пізніше ніж за 3 місяці до проведення річного оцінювання або державної підсумкової атестації. Таке обмеження не застосовується для переведення на педагогічний патронаж. Особи, які отримували або отримують освіту за кордоном, які проживали або проживають в Криму і неконтрольованих територіях або в населених пунктів на лінії зіткнення, що відносяться (переводять) на екстернат протягом всього календарного року. Керівник навчального закладу забезпечує реалізацію індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів освіти шляхом розробки індивідуальних навчальних планів і індивідуальних програм розвитку (для осіб з особливими освітніми потребами), організації та проведення консультацій, надання доступу до бібліотечного фонду, навчальної, наукової, виробничої, культурної, спортивної інфраструктури закладу освіти і т. д. Батьки можуть брати участь в розробці індивідуального навчального плану і узгодити його.

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

Навчальні програми курсів за вибором факультативів

Звичаї та обряди українського народу в контексті художньої літератури. Програма курсу за вибором для учнів 8-9-х класу загальноосвітніх навчальних закладів

Музичний світ поетичного слова. Програма курсу за вибором для учнів 8-9-х класів  загальноосвітніх навчальних закладів

Аналіз ліричного твору. Програма курсу за вибором для 8-9-х класів загальноосвітніх навчальних закладів

Казка як епічний жанр. Програма факультативного  курсу  для учнів 5  класу загальноосвітніх навчальних закладів

Російська мова. 511 класи. Факультативний курс для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою (за новим Державним стандартом)

Російська мова. 511 класи. Факультативний курс для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою

Російська мова. Курс за вибором для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою

Спецкурс «Єврейська література» для учнів 811 класів

Також в наявності збірник навчальних Програм факультативів і спецкурсів, який задовольнить різні інтереси тих, хто хоче поглибити та розширити свої знання із зарубіжної літератури. До збірника увійшли програми факультативів та спецкурсів для 8 класу: «Література західноєвропейського Середньовіччя», «Учнівський твір як засіб спілкування»; для 9 класу: «Українські мотиви та образи у зарубіжній літературі», «Російськомовна література України ХХ – початку ХХІ століть», «Літературні премії та їх лауреати»; для 10 класу: «Реалізм у контексті світової літератури», «Лауреати Нобелівськоїпремії»; для 11 класу: «Антивоєнна тематика в літературі ХХ століття», «Українська перекладацька школа», «Зарубіжна література в контексті світового мистецтва», «Розвиток світової новели».

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/11-5966 від 01.07.2019 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році»

  1. Лист МОН України № 1/11-5966 від 01.07.2019
    2. Вступ до методичних рекомендацій
    3. Методичні рекомендації про викладання зарубіжної література у 2019/2020 навчальному році
    4. Методичні рекомендації про вивчення мов корінних народів або національних меншин, інтегрованого курсу «Література» у 2019/2020 навчальному році
    20. Методичні рекомендації про викладання математики у 2019/2020 навчальному році
  2. Скачати:

Package iconЛист МОН України №1/11-5966 від 01.07.2019

Package iconВступ до методичних рекомендацій на 2019-2020 н. р.

Package iconЗарубіжна література

Package iconВивчення мов корінних народів або нацменшин інтегрованого курсу Література

 http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

Методичні рекомендації щодо запровадження наскрізної змістової лінії "Громадянська відповідальність" у закладах освіти

Дякую Тетяні Сологуб за пошуки корисної інформації!

drive.google.com

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

 

Лист МОН України від 16.08.2019 № 1/9-523 "Про національно-патріотичне виховання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році" чинний

Завантажити документ
у форматі pdf, 289804 Кб

22.08.2019

Про проведення Всеукраїнських учнівських олімпіад і турнірів з навчальних предметів у 2019/2020 навчальному році Наказ МОН № 1077 від 06.08.2019 року

20.08.2019

Про впровадження нової редакції Українського правопису Наказ МОН № 1033 від 29.07.2019 року

20.08.2019

Щодо мультфільмів для учнів 1-4 класів, які можуть бути використані при проведенні Першого уроку або під час навчання в закладах загальної середньої освіти Лист МОН № 1/9-512 від 13.08.19 року

20.08.2019

Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в спеціальних закладах загальної середньої освіти у 2019/2020 навчальному році Лист МОН № 1/9-425 від 05.07.19 року

20.08.2019

Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н. р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок Лист МОН № 1/9-414 від 27.06.19 року

19.08.2019

Про проведення веб-конференцій для вчителів з навчальних предметів Лист МОН №1/9-515 від 15.08.2019 року

8.08.2019

Методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами в закладах освіти в 2019/2020 н.р. Лист МОН №1/9-498 від 05.08.19 року

12.06.2019

Про переліки навчальної літератури, рекомендованої Міністерством освіти і науки України для використання у закладах освіти у 2019/2020 навчальному році Лист МОН № 1/9-365 від 10.06.19 року

11.06.2019

Про проведення всеукраїнського конкурсу «Учитель року - 2020» Наказ МОН № 798 від 10.06.2019 року

 

 

Оцінювання інтегрованого курсу 10-11 клас "РОсійська мова і література 10-11клас"

/дивись документ HOVA/5/2_2-2189.pdf

 

НА ЗАМІТКУ ВЧИТЕЛЮ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Із 01.09.2018 починають діяти (поки в 10 кл., а з 1.09.2019 – ще й в 11 кл.) нові програми курсу «Зарубіжна література» для 10-11 класів (гол. автор. кол. – Л.П.Юлдашева). Програми розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти 2011 р. з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти 2011 р., програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів (2012 зі змінами 2015–2017 рр., автори – О.Ніколенко та ін.) та відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016). На відміну від старих (поки діючих) програм для старшої школи, їх створено для двох освітніх рівнів: стандарту та профільного. Це означає, що академічний рівень іде в минуле і що всі старші класи стають ПРОФІЛЬНИМИ! Програма стандарту визначає на зарубіжну літературу 1 год. на тиждень, а програма профілю – 3 год. Шукайте програми на сайті МОН: https://mon.gov.ua/…/n…/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (зверху – старі програми, внизу – чинні з 1 вересня 2018 р.).
Ще звертаємо вашу увагу на новий Типовий навчальний план для 10-11-х класів, розроблений відповідно до Державного стандарту 2011 р. та затверджений наказом МОН від 24.11.2017: https://mon.gov.ua/…/…/04/nmo-1541tipovi-navchalni-plani.pdf. Як і нові програми, він вступає в дію з 1 вересня 2018 р. На основі цих документів кожен ЗНЗ складає свій робочий навчальний план, в якому подається перелік навчальних предметів, їх розподіл за роками навчання та кількість годин на кожний предмет.
Новий Типовий навчальний план пропонує ЗНЗ (на їх розсуд) 2 варіанти організації навчального процесу:
1) перелік базових предметів включає експериментальні інтегровані курси: «Історія: Україна і світ» та «Природничі науки» (див. таблицю №1 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) перелік базових предметів включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів.
Зміст профілю навчання реалізується системою предметів і курсів:
1) базові предмети (обов'язкові для учнів усіх профілів), серед них УМ (2 год.), УЛ (2 год.), ЗЛ (1 год.) та ін. (див. таблицю №2 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) вибірково-обов’язкові предмети (вивчаються на рівні стандарту): «Інформатика», «Технології», «Мистецтво» (учні обирають 2 предмети з 3-х);
3) профільні предмети (предмети, що реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю), зокрема УМ (4 год.), УЛ (4 год), ЗЛ (3 год.) та ін. (див. таблицю №3 Типового навч. плану для 10-11 кл);
4) курси за вибором: спеціальні та факультативні курси. Спецкурси (разом із профільними) відображають специфіку профілю і визначають його сутність, доповнюють і поглиблюють зміст окремих профільних (інколи – непрофільних) предметів, можуть містити розділи, що не були включені до навчальних програм тощо. Факультативні курси є засобом задоволення освітніх потреб учнів, не пов’язаних із профілем навчання.
Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання приймає ЗАКЛАД ОСВІТИ, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.
У процесі складання власного (робочого) навчального плану слід враховувати:
- профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей;
- к-ть годин для вивчення проф. предмету складається з к-ті годин за Типовим навч. планом на базові пр. + на проф. пр.;
- залишок годин на проф. пр. (у разі наявності) можна використати на збільшення годин на базові пр., на вивч. спеціальних і факультативн. курсів;
- загальну к-ть годин на вивчення проф. або базових предметів можна збільшувати за рахунок додаткових годин.
Більше інформації – в тексті документу.

Організація навчально-виховного процесу із зарубіжної літератури

Концепція НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України №804 від 07.06.2017 р.)

Опис ключових змін у програмі «ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Електронні версії підручників для учнів:

http://nit-ariadnu.at.ua/HOVA/1/flow12.gif

Методичні поради

Дидактичні матеріали на допомогу вчителям, що викладають у 9-му класі

Орієнтовне календарно-тематичне планування зарубіжної літератури в 9-му класі (автор  Оксана Янкович, учитель ЗОШ №21 I-III ст. м. Хмельницький)

Зарубіжна література. 9 клас. Уроки №1-3 (автори Олександр Первак, учитель Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області. Тамара Кам’янецька, учитель навчально-виховного об’єднання №5 імені Сергія Єфремова м. Хмельницький)

Навчально-методичне забезпечення

Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення мов національних меншин (у тому числі російської мови та літератури) в  основній і старшій школі ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Перелік навчальної літератури з мов національних меншин, що має відповідний гриф МОН України, для використання у ЗНЗ: 2017/2018 н.р.

Перелік навчальних програм з мов національних меншин, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2017/2018 н.р. (2013-2016 рр.)

МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН (у тому числі   РОСІЙСЬКА МОВА) в  ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Навчальні програми для ЗНЗ:

РОСІЙСЬКА МОВА

 

Мовою освітнього процесу є українська мова – лист міністра освіти й науки

«Відповідно до Конституції, Закону України «Про освіту» мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова».Про це йдеться в листі Міністра освіти й науки України Лілії Гриневич, надісланому 1 лютого обласним департаментам освіти та закладам освіти всіх рівнів.

Міністр відзначає, що законодавство передбачає використання працівниками в робочий час української мови в закладах освіти всіх рівнів – від дитсадків до університетів, включно з закладами позашкільної освіти (до яких належать, наприклад, музичні та спортивні школи). Це стосується не лише уроків, лекцій чи семінарів, але й навчальних матеріалів, різноманітних заходів і взагалі «спілкування педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників зі здобувачами освіти в рамках навчального процесу».

Винятки та перехідний період встановлено для закладів, що здійснюють навчання мовами національних меншин, відзначається у листі. Як відомо, такі заклади становлять близько 8% від усіх шкіл, і ще меншу частку дитсадків України.

Міністр нагадує, що, відповідно до освітньої програми, заклади освіти можуть викладати частину предметів англійською чи іншими офіційними мовами ЄС, а розробляти освітні програми за новим законом мають самі заклади освіти.

У листі Лілія Гриневич також закликала освітян популяризувати українську мову в учнівському, студентському та освітянському середовищах.

Наводимо скан листа повністю

 

2016-2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Зауваження та пропозиції до проекту можна надсилати на адресу t_symonenko@mon.gov.ua

Проект Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах Пропозиції та зауваження просимо надсилати до 28 лютого 2017 на електронну адрес o_malysheva@mon.gov.ua

 Роз'яснення Міністерства освіти щодо проекту Типового навчального плану для старшої школи

Міністерство освіти і науки України запрошує освітян, батьків, учнів, громадські організації до громадського обговорення ПРОЕКТУ Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого відповідно до Базового плану Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2016 р., № 1167.
Пропозиції просимо надсилати до 30 січня 2017 року на електронну пошту: n_beskova@mon.gov.ua  або zasekina@ukr.net

Концепція “Нової української школи”.

 

Ответ на вопрос, который  интересует очень многих

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

 

Згідно з п. 5 наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ набув  чинності з 23.01.2012 року.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіативної складової, то Типовим положенням про атестацію не передбачено вимоги щодо обов’язковості проходження вчителями, які ведуть ці предмети, підвищення кваліфікації. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової, незалежно від підвищення кваліфікації.

Інформує управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

В связи с многочисленными обращениями от родителей относительно перегрузки учащихся, Управление образования Николаевского горсовета обращает внимание на следующее:

1. Учебная нагрузка учащихся не должно превышать предельно допустимую. Расписание учебных занятий составляется с учетом требований ГСанПиНа и должно учитывать оптимальное соотношение учебной нагрузки в течение недели, динамику умственной работоспособности учащихся, а также правильное чередование в течение дня и недели предметов естественно-математического и гуманитарного циклов с уроками музыкального, изобразительного искусства, трудового обучения, основ здоровья и культуры.

В 10-11-х классах допускается проведение спаренных уроков по основным и профильным предметам.

Рабочая неделя предусматривает для учеников первого класса дополнительный разгрузочный день — четверг, в расписание которого не вводятся предметы, требующие значительного умственного напряжения (математика, языки).

Курсы по выбору, факультативные, индивидуальные и групповые занятия проводятся по расписанию в дни с наименьшим количеством уроков с обязательным перерывом после основных уроков.

2. При определении целесообразности, характера, содержания и объема домашних заданий следует учитывать индивидуальные и возрастные особенности учащихся.

В 1-м классе домашние задания не задаются.

Объем домашних заданий должен быть таким, чтобы затраты времени на их выполнение не превышали во 2-м классе 45 мин.; в 3 классе — 1 час 10 мин.; 4 классе — 1 час. 30 мин.; в 5-6-м классах — 2,5 часа; в 7-9 классах — 3 часа; в 10-12 классах — 4 часа. Домашние задания не даются ученикам начальных классов на выходные и каникулярные дни.

Перегрузка учащихся общеобразовательных учебных заведений чрезмерным объемом домашних заданий не допускается. Контроль и ответственность за перегрузки учащихся домашними заданиями возложена на руководителей учебных заведений.

Акцентируем внимание на правильной дозировке домашнего задания. Учителя должны спланировать работу такого объема и содержания, чтобы ученики не чувствовали перегрузки. Для этого необходимо учитывать занятость учащихся по другим предметам в этот день, темп и ритм работы учащихся, состояние их здоровья. Недопустимы перегрузки учеников 1 — 4, 5 классов задачами, которые содержатся в дополнительных пособиях, тетрадях с печатной основой: закрашивание рисунков, составление схем, таблиц, выполнение дополнительных заданий и упражнений, написание домашних произведений и тому подобное.

Министерство образования рекомендует, в частности, учителям начальных классов, осуществлять суммарный подсчет всех домашних заданий на тот или иной день в соответствии с ГСанПиН (сумма всех устных и письменных заданий по всем учебным предметам, включая иностранный язык, номера задач, страницы и др.), их объем и степень сложности с учетом особенностей всех учеников класса (письмо МОН от 28.01.2014 №1 / 9-72).

Задачи должны быть посильными для самостоятельного выполнения учащимися. Нельзя, особенно для детей и младших подростков, предлагать задания на неотработанный материал, который не объяснялся на уроке, поскольку в таком случае вся сложность усвоения учебного материала переносится с урока на домашнюю работу.

Недопустимо домашнее