Нитка  Аріадни

сайт для вчителів російської мови й зарубіжної літератури

Категории раздела
Календарь
«  Декабрь 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

НОРМАТИВНА БАЗА

Методичні рекомендації щодо викладання зарубіжної література у 2018/2019 навчальному році

Методичні рекомендації щодо викладання мови та літератури в закладах загальної середньої освіти із навчанням або вивченням мов національних меншин у 2018/2019 н.р.

А ЗАМІТКУ ВЧИТЕЛЮ ЗАРУБІЖНОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Із 01.09.2018 починають діяти (поки в 10 кл., а з 1.09.2019 – ще й в 11 кл.) нові програми курсу «Зарубіжна література» для 10-11 класів (гол. автор. кол. – Л.П.Юлдашева). Програми розроблено на підставі Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти 2011 р. з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти 2011 р., програми із зарубіжної літератури для 5–9 класів (2012 зі змінами 2015–2017 рр., автори – О.Ніколенко та ін.) та відповідно до концепції «Нова українська школа» (2016). На відміну від старих (поки діючих) програм для старшої школи, їх створено для двох освітніх рівнів: стандарту та профільного. Це означає, що академічний рівень іде в минуле і що всі старші класи стають ПРОФІЛЬНИМИ! Програма стандарту визначає на зарубіжну літературу 1 год. на тиждень, а програма профілю – 3 год. Шукайте програми на сайті МОН: https://mon.gov.ua/…/n…/navchalni-programi-dlya-10-11-klasiv (зверху – старі програми, внизу – чинні з 1 вересня 2018 р.).
Ще звертаємо вашу увагу на новий Типовий навчальний план для 10-11-х класів, розроблений відповідно до Державного стандарту 2011 р. та затверджений наказом МОН від 24.11.2017: https://mon.gov.ua/…/…/04/nmo-1541tipovi-navchalni-plani.pdf. Як і нові програми, він вступає в дію з 1 вересня 2018 р. На основі цих документів кожен ЗНЗ складає свій робочий навчальний план, в якому подається перелік навчальних предметів, їх розподіл за роками навчання та кількість годин на кожний предмет.
Новий Типовий навчальний план пропонує ЗНЗ (на їх розсуд) 2 варіанти організації навчального процесу:
1) перелік базових предметів включає експериментальні інтегровані курси: «Історія: Україна і світ» та «Природничі науки» (див. таблицю №1 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) перелік базових предметів включає окремі предмети суспільно-гуманітарного та математично-природничого циклів.
Зміст профілю навчання реалізується системою предметів і курсів:
1) базові предмети (обов'язкові для учнів усіх профілів), серед них УМ (2 год.), УЛ (2 год.), ЗЛ (1 год.) та ін. (див. таблицю №2 Типового навчального плану для 10-11 кл.);
2) вибірково-обов’язкові предмети (вивчаються на рівні стандарту): «Інформатика», «Технології», «Мистецтво» (учні обирають 2 предмети з 3-х);
3) профільні предмети (предмети, що реалізують цілі, завдання і зміст кожного конкретного профілю), зокрема УМ (4 год.), УЛ (4 год), ЗЛ (3 год.) та ін. (див. таблицю №3 Типового навч. плану для 10-11 кл);
4) курси за вибором: спеціальні та факультативні курси. Спецкурси (разом із профільними) відображають специфіку профілю і визначають його сутність, доповнюють і поглиблюють зміст окремих профільних (інколи – непрофільних) предметів, можуть містити розділи, що не були включені до навчальних програм тощо. Факультативні курси є засобом задоволення освітніх потреб учнів, не пов’язаних із профілем навчання.
Рішення про розподіл годин для формування відповідного профілю навчання приймає ЗАКЛАД ОСВІТИ, враховуючи освітні потреби учнів, регіональні особливості, кадрове забезпечення, матеріально-технічну базу тощо.
У процесі складання власного (робочого) навчального плану слід враховувати:
- профіль навчання передбачає можливість вивчення профільних предметів з різних освітніх галузей;
- к-ть годин для вивчення проф. предмету складається з к-ті годин за Типовим навч. планом на базові пр. + на проф. пр.;
- залишок годин на проф. пр. (у разі наявності) можна використати на збільшення годин на базові пр., на вивч. спеціальних і факультативн. курсів;
- загальну к-ть годин на вивчення проф. або базових предметів можна збільшувати за рахунок додаткових годин.
Більше інформації – в тексті документу.

Організація навчально-виховного процесу із зарубіжної літератури

Концепція НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ

Про оновлені навчальні програми для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів (Наказ МОН України №804 від 07.06.2017 р.)

Опис ключових змін у програмі «ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів»

ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5–9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів

Електронні версії підручників для учнів:

 

Методичні поради

Олена Котусенко. Нормативно-правове забезпечення викладання зарубіжної літератури в 2017-2018 н. р.

Дидактичні матеріали на допомогу вчителям, що викладають у 9-му класі

Орієнтовне календарно-тематичне планування зарубіжної літератури в 9-му класі (автор  Оксана Янкович, учитель ЗОШ №21 I-III ст. м. Хмельницький)

Зарубіжна література. 9 клас. Уроки №1-3 (автори Олександр Первак, учитель Бутовецької ЗОШ І-ІІІ ступенів Старокостянтинівського району Хмельницької області. Тамара Кам’янецька, учитель навчально-виховного об’єднання №5 імені Сергія Єфремова м. Хмельницький)

Навчально-методичне забезпечення

Методичні рекомендації щодо організації та змісту вивчення мов національних меншин (у тому числі російської мови та літератури) в  основній і старшій школі ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Перелік навчальної літератури з мов національних меншин, що має відповідний гриф МОН України, для використання у ЗНЗ: 2017/2018 н.р.

Перелік навчальних програм з мов національних меншин, рекомендованих МОН України, для реалізації варіативної складової навчальних планів у 2017/2018 н.р. (2013-2016 рр.)

МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ НАЦІОНАЛЬНИХ МЕНШИН (у тому числі   РОСІЙСЬКА МОВА) в  ЗНЗ із навчанням або вивченням мов національних меншин

Навчальні програми для ЗНЗ:

РОСІЙСЬКА МОВА

ДПА-2019 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини

Після закінчення дев'ятирічки українським школярам належить перший в їх житті випробування, яке потребує відповідальної і тривалої підготовки. Мова йде про ДПА – підсумкової атестації, яка проходить на загальноукраїнському рівні і є обов'язковою умовою для отримання документів про закінчення середньої школи. Звичайно, даний тип іспиту не так складний, як ЗНО але й він змушує більшу частину учнів нервувати і хвилюватися.
По-перше, після здачі ДПА можна зрозуміти, чи готовий школяр до випускних іспитів в 11 класі. По-друге, результати ДПА можуть стати підставою для розподілу учнів у профільні класи старшої школи. А-третє — ці іспити є індикатором роботи вчителів. Саме тому, побоюючись поганих результатів, педагоги змушують дев'ятикласників щодня практикуватися у вирішенні квитків та освоєнні нових тим.
Втім, як показує практика, більшість українських дев'ятикласників здають ДПА цілком непогано. Головне – приділити підготовці хоча б кілька годин на тиждень. Щоб відчути себе впевнено, варто уважно ознайомитися з порядком проведення ДПА і отримати уявлення про те, як буде проходити іспит, за яким принципом виставляються оцінки, і які завдання можна зустріти в квитках. Саме ці аспекти екзаменації для дев'ятикласників у 2019 році ми постараємося викласти в цій статті!
ДПА-2019 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Підготовку до ДПА варто почати задовго до закінчення дев'ятого класу!

Яким буде ДПА-2019?


Існує думка, що ДПА в 2019 році доведеться здавати так само, як і ЗНО: в централізованому порядку, затвердженими на рівні Міносвіти України завданнями і квитками. В результаті школяр отримає сертифікат, на підставі якого можна потрапити в профільний клас коледжу або гімназії.
Також ходять чутки, що без сертифіката загальноукраїнського ДПА з високими відмітками можна буде продовжити навчання в школі з добрим педагогічним складом – нібито учням з низькими балами запропонують вчитися в непрестижних закладах. Поспішаємо порадувати дев'ятикласників і їх батьків – такі нововведення, звичайно, можуть втілитися в життя, але вже точно не в 2019 році. Нові освітні норми стануть можливими лише тоді, коли в дев'ятий клас перейдуть діти, тільки недавно надійшли в школу.
Їм доведеться здавати іспити після кожної освітньої сходинки абсолютно по-новому – перехід на другу (5-й клас) і третю (10-й клас) шкільну освітню ступінь буде передувати ЗНО, що відкриває двері в престижні профільні школи. Вже в 10-11-х класах учні почнуть проходити спецпредмети, щоб потім приділяти загальноосвітніх дисциплін як можна менше уваги, зосередившись у Вузі на специалитете. У 2019 році готуватися до ДПА можна, орієнтуючись на такий регламент:
 
  • атестація після дев'ятого класу проходить на базі навчального закладу, в якому навчаються школярі – їхати в централізовані пункти і писати іспит у незнайомих стінах з комісією не доведеться;

  • ДПА проводитиметься в письмовому вигляді відповідно до вимог, сформульованих Міністерством освіти і науки України. Дане відомство регламентує загальний підхід, формат, освітній стандарт і програму. Що стосується наповнення квитків, шкільна комісія розробляє їх самостійно;

  • період екзаменації і конкретні дати для кожного предмета визначає педрада і керівництво школи. Цю інформацію повинні довести до відома учнів до 05.04.2019;

  • на экзаменацию у вигляді обов'язкового ДПА виносяться українська мова та математика;

  • ще один предмет учні повинні здавати за власним вибором – це може бути українська література, зарубіжна література, іспит з англійської, французької, німецької або іспанської мови, історія України та всесвітня історія, правознавство, географія, атестація з біології, інформатики, хімії або фізики;

  • у навчальному закладі, в якому викладаються мова та література представників національних меншин, вони також можуть бути винесені в якості третьої вибіркового іспиту ДПА;

  • оцінка за ДПА впливає на підсумкову оцінку в атестаті школяра – при заповненні документа про середню шкільну освіту вчителя дивляться на річні оцінки та ДПА, так що в якості вибіркового предмета можна взяти той, який потребує виправлення.







  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
ДПА-2019 для 9 класу в Україні: обов'язкові предмети, зміни та новини
Не лінуйтеся при підготовці до ДПА, і зможете виправити річні оцінки

Кого звільнять від іспитів після 9 класу?


Регламент цієї форми атестації припускає, що деякі категорії учнів можуть отримати від неї звільнення. Отже, ДПА не зобов'язані здавати:
 
  • школярі, які навчаються та проходять лікування в інтернаті, санаторії, профілакторії, реабілітаційному центрі або класі з інклюзивним ухилом. До цієї групи відносяться учні з серйозними порушеннями мови, слуху, зору, з проблемами психічного розвитку або порушеннями функцій руху. Підтвердити статус інваліда слід довідкою з висновками медичної комісії;

  • школярки, які перебувають у відпустці соціального типу (тобто допологову відпустку, а потім відпустку по пологах і догляду за малюком). Підтверджуючим документом є заява від учениці (або її батьків, якщо неповнолітня дівчинка), а також довідка з жіночої консультації;

  • випускники, які беруть участь у змаганнях, змаганнях, зборах, виставках і творчих конкурсах міжнародного рівня. В учня має бути запрошення, в якому прописані ключові дати;

  • учні приймають участь в олімпіаді або науковому конкурсі, який проводиться на міжнародному рівні. Школяр, який задіяний у такому заході, отримує звільнення від атестації олімпіадного предмету;

  • діти, постраждалі від форс-мажорних обставин. Якщо на території було оголошено надзвичайний стан або сталося стихійне лихо, екзаменування скасовується;

  • школярі, які беруть участь у третьому етапі Всеукраїнської Малої академії наук (звільнення від ДПА стосується лише предмета, представленого на конкурсі);

  • випускники з сертифікатом з іноземної мови, виданими відповідно до міжнародних правил. У звичайній школі для звільнення від ДПА з іноземної мови досить сертифіката рівня В1 а школярі, які вивчають мову поглиблено, повинні показати сертифікат рівня В2.

Зміст квитків та організація іспиту


Тепер дамо коротку характеристику ДПА з тих предметів, які входять в обов'язкову і вибіркову частину атестації в 2019 році.

ДПА з української мови

 
Українська мова — один з двох обов'язкових предметів при здачі ДПА
Іспит з української мови належить здавати кожному школяреві на території України, який не має офіційного звільнення від атестації. ДПА з української мови проходить у письмовій формі – це диктант, який дозволить комісії перевірити, чи може школяр дотримуватися правил орфографії, пунктуації та граматики, а також оформляти роботу згідно критеріям. Давайте докладніше розглянемо регламент даного мовного ДПА:
 
  • на диктант і самоперевірку відводиться 1 година;

  • для проведення диктанту вибирається текст з 160-170 слів;

  • перед початком диктанту вчитель зачитує текст цілком і пояснює його зміст та особливості правопис складних слів, а також лексичні моменти, які можуть бути незнайомі учням;

  • диктант проводиться з додержанням усіх правил диктування – кожне нове речення читається повністю, потім повторюється з виділенням частин, а в кінці — ще раз зачитується цілком;

  • вчитель зобов'язаний повідомити учням, коли пропозиція йде з нового абзацу;

  • після закінчення диктанту текст ще раз зачитують в повному обсязі, щоб учні могли перевірити себе і виправити можливі помилки

  • Бали за ДПА виставляються наступним чином:
  • орфографічні та пунктуаційні помилки мають однакову вагу;

  • якщо помилка була допущена декілька разів в одному і тому ж слові, бали віднімаються також, як за одну помилку;

  • якщо учень допускає однотипні помилки в різних словах, то бали віднімаються за кожну з них;

  • якщо учень помилився в написанні слова або знака пунктуації за правилами, що не входять до програми 9-го класу, то помилка не враховується;

  • помилки диктанту слід розрізняти грубі і негрубі (до останніх відносяться правила написання слів-винятків, заміна розділових знаків тощо);

  • помарки і виправлення не вважаються помилками, якщо їх не більше 5 штук; 6 і більше правок означають, що робота отримає на один бал менше.

  • Відсутність помилок і виправлень дозволить школяреві отримати 12 балів, наявність однієї негрубої помилки – 11 балів, однієї грубої помилки – 10 балів, за однією грубою і негрубої помилки – 9 балів, не більше трьох помилок – 8 балів, не більше чотирьох – 7 п'ять-шість помилок – 6 від семи до восьми – 5 дев'ять-десять помилок – 4 одинадцять-дванадцять – 3 тринадцять-чотирнадцять – 2 від п'ятнадцяти помилок і більше – 1 бал. Задовільну оцінку (і право вчитися далі) отримують школярі, які допустили не більше 10 помилок.

    ДПА з української літератури


    Регламент проведення ДПА виглядає наступним чином:
  •  
  • дев'ятикласники можуть працювати з тестами протягом півтора годин;

  • при розподілі квитків вчителі повинні перевірити, щоб поруч не сиділи хлопці з одним і тим же варіантом роботи;

  • кожен білет містить 25 тестів і завдань затвердженої форми. Так, номери 1-16 – це тести з однією відповіддю, 17-20 – тести відкритої форми, в яких потрібно вписати слово або пропозицію, 17-20 – завдання з двома колонками понять, характеристик або тез, які потрібно зв'язати між собою. Номер 25 – це завдання-твір, що припускає, що учень дасть аргументовану відповідь на поставлене питання, написавши від 100 до 200 слів за заданою темою. При написанні твору слід оформити введення в проблему, описати авторську позицію, викласти свою думку і навести аргументи на його користь.

  •  

  •  

Добровільна сертифікація передбачена статтею 51 Закону про освіту, де: Сертифікація педагогічних працівників — це зовнішнє оцінювання професійних компетентностей педагогічного працівника (зокрема й з педагогіки та психології, практичних вмінь застосування сучасних методів і технологій навчання), що здійснюється шляхом незалежного тестування, самооцінювання та вивчення практичного досвіду роботи. Коли буде сертифікація вчителів? Сертифікація для вчителів очікувана з 2019 року, як те вказано в Прикінцевих та перехідних положеннях Закону про освіту. Тож до кінця 2018 року Уряд має унормувати порядок сертифікації. Поки ж деталі цього процесу можна визначити за проектом Закону України «Про повну загальну середню освіту», висунутого на громадське обговорення. Мета сертифікації вчителів Стаття 48 проекту Закону визначає мету сертифікації як: підвищення престижності педагогічної праці стимулювання педагогічних працівників до особистісного та професійного зростання. Засади сертифікації визначені Законом про освіту.

Шляхи сертифікації педагогів ЗЗСО: тестування професійних знань і компетентностей (проводитиме спеціально уповноважена держава установа) моніторинг роботи вчителя — практичних умінь застосування сучасних методів і технологій навчання, вивчення практичного досвіду вчителя (проводитиме Державна служба якості освіти). За цими даними можна уявити, що будуть перевіряти. Право на проходження сертифікації матимуть педагогічні працівники, які: працюють не менше трьох років у закладах освіти, що забезпечують здобуття повної загальної середньої освіти здійснюють викладацьку діяльність та/або мають педагогічне навантаження.

Переваги проходження сертифікації Педагогічні працівники, які отримають сертифікати, матимуть право: на щомісячну 20%-ову доплату до посадового окладу (ставки заробітної плати) пропорційно до обсягу педнавантаження протягом строку дії сертифіката (тобто 3 роки) впроваджувати і поширювати методики компетентнісного навчання та нові освітні технології брати участь у процедурах і заходах, пов’язаних із забезпеченням якості та впровадженням інновацій, педагогічних новацій і технологій у системі освіти.

  • проходження сертифікації буде підставою: звільнення педагогічного працівника від атестації присвоєння кваліфікаційної категорії та/або педагогічного звання. Натомість педагог, які не отримає сертифікат, матиме право пройти сертифікацію повторно не раніш як через рік. Безплатна сертифікація відбуватиметься раз на три роки.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/article/2364-yak-bude-prohoditi-sertifkatsya-vchitelv

 

Мовою освітнього процесу є українська мова – лист міністра освіти й науки

«Відповідно до Конституції, Закону України «Про освіту» мовою освітнього процесу в закладах освіти є державна мова».Про це йдеться в листі Міністра освіти й науки України Лілії Гриневич, надісланому 1 лютого обласним департаментам освіти та закладам освіти всіх рівнів.

Міністр відзначає, що законодавство передбачає використання працівниками в робочий час української мови в закладах освіти всіх рівнів – від дитсадків до університетів, включно з закладами позашкільної освіти (до яких належать, наприклад, музичні та спортивні школи). Це стосується не лише уроків, лекцій чи семінарів, але й навчальних матеріалів, різноманітних заходів і взагалі «спілкування педагогічних, науково-педагогічних та інших працівників зі здобувачами освіти в рамках навчального процесу».

Винятки та перехідний період встановлено для закладів, що здійснюють навчання мовами національних меншин, відзначається у листі. Як відомо, такі заклади становлять близько 8% від усіх шкіл, і ще меншу частку дитсадків України.

Міністр нагадує, що, відповідно до освітньої програми, заклади освіти можуть викладати частину предметів англійською чи іншими офіційними мовами ЄС, а розробляти освітні програми за новим законом мають самі заклади освіти.

У листі Лілія Гриневич також закликала освітян популяризувати українську мову в учнівському, студентському та освітянському середовищах.

Наводимо скан листа повністю

 

2016-2017

Проект постанови Кабінету Міністрів України Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах. Зауваження та пропозиції до проекту можна надсилати на адресу t_symonenko@mon.gov.ua

Проект Положення про екстернат у загальноосвітніх навчальних закладах Пропозиції та зауваження просимо надсилати до 28 лютого 2017 на електронну адрес o_malysheva@mon.gov.ua

 Роз'яснення Міністерства освіти щодо проекту Типового навчального плану для старшої школи

Міністерство освіти і науки України запрошує освітян, батьків, учнів, громадські організації до громадського обговорення ПРОЕКТУ Типового навчального плану для 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів, розробленого відповідно до Базового плану Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, на виконання наказу Міністерства освіти і науки України від 29.09.2016 р., № 1167.
Пропозиції просимо надсилати до 30 січня 2017 року на електронну пошту: n_beskova@mon.gov.ua  або zasekina@ukr.net

Концепція “Нової української школи”.

 

Ответ на вопрос, который  интересует очень многих

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010 № 930 «Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників», в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

 

Згідно з п. 5 наказу Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 № 1473 він набирає чинності з дня його офіційного опублікування. Наказ набув  чинності з 23.01.2012 року.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіативної складової, то Типовим положенням про атестацію не передбачено вимоги щодо обов’язковості проходження вчителями, які ведуть ці предмети, підвищення кваліфікації. У цьому випадку кваліфікаційна категорія поширюється на педагогічне навантаження варіативної складової, незалежно від підвищення кваліфікації.

Інформує управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

В связи с многочисленными обращениями от родителей относительно перегрузки учащихся, Управление образования Николаевского горсовета обращает внимание на следующее:

1. Учебная нагрузка учащихся не должно превышать предельно допустимую. Расписание учебных занятий составляется с учетом требований ГСанПиНа и должно учитывать оптимальное соотношение учебной нагрузки в течение недели, динамику умственной работоспособности учащихся, а также правильное чередование в течение дня и недели предметов естественно-математического и гуманитарного циклов с уроками музыкального, изобразительного искусства, трудового обучения, основ здоровья и культуры.

В 10-11-х классах допускается проведение спаренных уроков по основным и профильным предметам.

Рабочая неделя предусматривает для учеников первого класса дополнительный разгрузочный день — четверг, в расписание которого не вводятся предметы, требующие значительного умственного напряжения (математика, языки).

Курсы по выбору, факультативные, индивидуальные и групповые занятия проводятся по расписанию в дни с наименьшим количеством уроков с обязательным перерывом после основных уроков.

2. При определении целесообразности, характера, содержания и объема домашних заданий следует учитывать индивидуальные и возрастные особенности учащихся.

В 1-м классе домашние задания не задаются.

Объем домашних заданий должен быть таким, чтобы затраты времени на их выполнение не превышали во 2-м классе 45 мин.; в 3 классе — 1 час 10 мин.; 4 классе — 1 час. 30 мин.; в 5-6-м классах — 2,5 часа; в 7-9 классах — 3 часа; в 10-12 классах — 4 часа. Домашние задания не даются ученикам начальных классов на выходные и каникулярные дни.

Перегрузка учащихся общеобразовательных учебных заведений чрезмерным объемом домашних заданий не допускается. Контроль и ответственность за перегрузки учащихся домашними заданиями возложена на руководителей учебных заведений.

Акцентируем внимание на правильной дозировке домашнего задания. Учителя должны спланировать работу такого объема и содержания, чтобы ученики не чувствовали перегрузки. Для этого необходимо учитывать занятость учащихся по другим предметам в этот день, темп и ритм работы учащихся, состояние их здоровья. Недопустимы перегрузки учеников 1 — 4, 5 классов задачами, которые содержатся в дополнительных пособиях, тетрадях с печатной основой: закрашивание рисунков, составление схем, таблиц, выполнение дополнительных заданий и упражнений, написание домашних произведений и тому подобное.

Министерство образования рекомендует, в частности, учителям начальных классов, осуществлять суммарный подсчет всех домашних заданий на тот или иной день в соответствии с ГСанПиН (сумма всех устных и письменных заданий по всем учебным предметам, включая иностранный язык, номера задач, страницы и др.), их объем и степень сложности с учетом особенностей всех учеников класса (письмо МОН от 28.01.2014 №1 / 9-72).

Задачи должны быть посильными для самостоятельного выполнения учащимися. Нельзя, особенно для детей и младших подростков, предлагать задания на неотработанный материал, который не объяснялся на уроке, поскольку в таком случае вся сложность усвоения учебного материала переносится с урока на домашнюю работу.

Недопустимо домашнее задание по написанию рефератов для начальной школы и 5-6 классов.

Проблеми у закладі, де вчиться Ваша дитина? Графік роботи
«гарячої лінії» та особистого прийому в Миколаївському Управлінні освіти

3. Особое внимание необходимо уделить преодолению трудностей периода адаптации учащихся 5-х классов, ведь переход из начальной школы в основную, появление нескольких учителей с разными требованиями, разными характерами, разным стилем преподавания является одним из самых трудных периодов школьной жизни.

Важными факторами в решении проблемы является целенаправленная координация действий всех учителей и знания возрастной психологии. Подробные рекомендации по организации учебной деятельности пятиклассников содержатся в письме МОН от 24.05.2013 №1 / 9-36 и в сборнике «Азбука успешной адаптации», подготовленном специалистами Николаевского научно-методического центра.

Источник: osvita-mk.org.ua, в редакції згідно зі змінами, внесеними наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 20.12.2011 р. № 1473 «Про затвердження Змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», вчителі, які мають педагогічне навантаження з кількох предметів, атестуються з того предмета, який викладають за спеціальністю.

Відповідно до п. 3.25 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України 6.10.2010

У цьому випадку присвоєна кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження. Необхідною умовою при цьому є підвищення кваліфікації з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти.

Міністерством освіти і науки України у листі від 26.01.2011 №1/9-44 наголошено, що органи управління освітою спільно з інститутами післядипломної педагогічної освіти повинні планувати курси підвищення кваліфікації вчителів, які викладають два і більше навчальних предметів, застосовуючи очно-дистанційні, дистанційні, варіативні та інші форми навчання, які б органічно взаємоузгоджувалися з процедурою атестації педагогічних працівників.

Згідно з п. 6.1 Типового положення про атестацію нарахування заробітної плати відповідно до присвоєної за результатами атестації кваліфікаційної категорії здійснюється з дня прийняття рішення атестаційною комісією.

Тож, вчителям, які підвищили кваліфікацію з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, присвоєна атестаційною комісією кваліфікаційна категорія поширюється на все педагогічне навантаження.

Щодо предметів варіати