Нить  Ариадны

сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Категории раздела
Календарь
«  Сентябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

Дистанційний семінар

Выделяем важное в учебном видео с помощью Vibby https://t.co/MnOG4vzQV4 https://t.co/5OCLmUXviw

Get the whole picture - and other photos from Баданов Александр
pic.twitter.com/5OCLmUXviw|Автор: Баданов Александр

Семінар – практикум для вчителів  літератури

 

"Актуальні проблеми шкільної літературної освіти

та ефективні шляхи їх розв'язання"

 ( матеріали співвиступів відправте, будь ласка, на електронну  адресу ribkaolga@ukr.net)

Мета та завдання активізації пізнавальної діяльності, нестандартні прийоми роботи на уроках світової літератури

1. З’ясувати сутність поняття «активізація пізнавальної діяльності учнів».

2. Ознайомити з нестандартними прийомами  роботи,що сприяють активізація пізнавальної діяльності учнів.

3. Змоделювати урок з використанням певних прийомів та методів активізація пізнавальної діяльності учнів  на різних етапах уроку  під час вивчення твору Туве Янсон «Капелюх чарівника» за Державним стандартом.

4. Визначити психологічні особливості сприйняття учнями художніх творів.

5. Удосконалити вміння щодо розробки макету та дизайну презентацій,особливості їх створення,ефективного використання на уроках літератури.

 

Матеріали для розгляду та обговорення

1. "Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках   літератури"       

Васильянц М.С. – учитель світової літератури

Важливою проблемою сьогодні залишається питання урізноманітнення навчального процесу, активізації пізнавальної діяльності учнів,

розширення сфери їх інтересів. Сучасним учням доступні найрізноманітніші джерела інформації, але часто саме наявність готової інформації

сприяє розвитку пасивності. Зникає прагнення до пошуку, пізнання, творчості, тобто діяльності.

Зрозуміло, що персональний вектор розвитку кожного учня не завжди збігається з напрямком руху у велику науку: не всім бути

Ейнштейнами. Але із задоволенням і користю вчитися здатні всі. Для цього процес навчання має бути сконструйований з

максимальним наближенням до запитів і можливостей дитини.

Працювати з матеріалами 

2. Психологічні особливості сприйняття учнями художньої літератури

Моргун М.С. - практичний психолог

Працювати з матеріалами

3.  Моделювання діяльності вчителя та учнів на різних етапах уроку в 5 класі (Туве Янсон «Капелюх чарівника».

3.1.  Втілення у персонажах твору ідей доброти, щирості, сімейних стосунків).

Васильянц М.С. – учитель зарубіжної літератури

Працювати з матеріалами 

3.2.  Актуалізація опорних знань

Василішина О.О., вчитель української мови та літератури

Працювати з матеріалами

3.3. Осмислення нових знань і умінь

Моргун М.С. - практичний психолог

Працювати з матеріалами

3.4.  Пояснення домашнього завдання

Орлова В.М.вчитель української мови та літератури

Працювати з матеріалами 

3.5. Презентація як один із способів активізації пізнавальної діяльності.

Пиртя Т.О. - вчитель інформатики

Працювати з матеріалами

 

 

 

 

Культура здоров'я учнів та вчителів як необхідна

складова навчально-виховного процесу в школі

Керівник:

Козерівська Ірина Леонідівна, вчитель-методист ЗОШ №3

Інформаційно-методична презентація (матеріали для роботи)

Мистецтво - невидимий місток, що поєднує два протилежні світи: світ фантазії та реальності. Часто таємні бажання, підсвідомі почуття та емоції легше викласти у творчості, ніж виразити у словесній формі. Тому останнім часом великої популярності набуває метод, який застосовується не тільки під час уроків, а й в позакласній діяльності.

Арт-техніка дозволяє вчителеві виявити творчі здубності, розвивати його образне уявлення, виховувати культуру спілкування через використання різних видів мистецтва. Арт-техніка, в основі якої лежать ідеї Фрейда та Юнга, - це не стільки лікування, скільки розвиток у людини властивої їй креативності, гармонізація та розвиток особистості, що допомагає при вирішенні проблем. Згідно з Фрейдом, внутрішнє «Я» людини виявляється у візуальній формі кожного разу, коли вона спонтанно щось малює чи ліпить, а образотворче мистецтво, маючи багато спільного з фантазіями та сновидіннями, виконує роль, що компенсує та знімає психічну напругу. Юнг наголошував на важливості використання персональних та універсальних символів. Центральною фігурою в арт-технічному процесі є особистість, яка прагне до саморозвитку й розширення діапазону своїх можливостей. Вона вважає, що, спираючись на «трансцендентні» властивості символів і власний творчий потенціал, здатна досягти самовиявлення, і що символічні образи несуть у собі способи вирішення внутрішніх психічних проблем.

У науково-педагогічному розумінні арт-терапія розглядається як метод розвитку та зміни особистості, групи чи колективу за допомогою різних видів і форм мистецтва та творчості. Хоча творчі цілі й мають велике значення, перше місце в арт-терапії все ж таки відводиться терапевтичним цілям.

Види арт-техніки. Види представлені у психології та медицині, відповідають існуючим видам мистецтв. Виділяють власне арт-терапію, музикотерапію, танцювальну терапію, драмотерапію, казкотерапію, бібліотерапію, маскотерапію, етнотерапію, ігротерапію, кольоротерапію, фототерапію, куклотерапію, оригамі тощо. Крім того, кожний із цих видів має безліч арт-терапевтичних технік, які застосовуються для вирішення внутрішніх і міжособистісних конфліктів, кризових ситуацій, вікових криз, травм, невротичних і психосоматичних розладів тощо.

Особливу увагу нас, вчителів привертають деякі види та техніки арт-терапії, які можуть бути використані під час роботи з дітьми (і навіть якщо помітних змін у житті вони не принесуть, цікаве проведення часу забезпечують):

Малювання - одна з основних технік арт-терапії. Малювати можна чим завгодно, але ми радимо вам використовувати на першому етапі крейду, тому що акварель допоможе вам на другому етапі роботи, коли дитина вже привчилася працювати з фарбами. Крейду легше контролювати, і людина переносить це відчуття на життя. А якщо людина закомплексована, то краще малювати аквареллю - це допоможе їй відчути себе розкутою. Дуж радимо застосовувати малювання на етапі роботи з поезією (особливо в 10 класі, коли діти відчувають труднощі в аналізі поезії Вітмена, Бодлера)

Колаж робиться з газетних і журнальних вирізок, природних матеріалів, фотографій, кольорового паперу. При виготовленні колажу не виникає напруги, пов'язаної з відсутністю художніх здібностей, саме тому він дозволяє кожному одержати успішний результат. Цей вид роботи зможе допомогти вам підвищити рівень мотивації у дітей, які на уроках не розкриваються, яким легше прцювати вдома

Бібліотехніка. Вибір книг, орієнтованих на коло проблем певної особи чи групи. Після прочитання відбувається спільний аналіз змісту.

Для ліплення використовуються пластилін, глина, тісто. Учасники групи можуть виліпити свій страх, подивитись і поламати, а потім створити протилежний стан - радості, щастя. Ми радимо вам застосовувати цю техніку в 5-6 класах. З метою розвитку моторики учнів, мотивування до читання не тільки програмних творів, а й до поглибленого вивчення творів світової літератури

Драмотехніка. Театральні постановки на різну тематику сприятливо впливають на пам'ять, волю, уяву, почуття, увагу та мислення. У спектаклі можуть обіграватися ситуації з життя учасника групи, його взаємини та конфлікти з іншими людьми. Особливу увагу зверніть на те, що не потрібно використовувати великий уривок з п’єси. Це може бути не величкий фрагмент, але в якому ви застосовуєте стоп-кадр. Під час вибору матеріалу вчитель може варіювати і обирати ліричні твори, уривки з епічних творів. Саме такі фрагменти допомагають дитині розкритися більше

Фототехніка. Робиться серія авторських фотографій, які потім аналізуються. Важливе використання сімейних фотографій, оскільки зображені події хоча й залишились у минулому, але підсвідомо вони продовжують впливати на людину. Фотографії допомагають пригадати минуле, усвідомити помилки, побачити образи. Застосовується ця техніка на уроках світової літератури з метою аналітичного порівняння життя героя і життя конкретної дитини, її родини. Я-позиція допомагає не тільки учню заявити про себе, а й вчителю побачити дитину з різних сторін, дізнатися про неї більше.

Маскотехніка. Маска ліпиться на обличчі. Спочатку на шкіру наноситься крем, на який викладається перший шар паперу, а зверху приклеюється другий. Потім вона знімається й висушується, а далі розмальовується.

Вона є найбільш давньою та природною формою корекції емоційного стану, якою можна користуватись для зняття накопиченої психічної напруги, для того, щоб заспокоїтись чи просто зосередитись. Творчість як дитини, так і дорослого, реалізована у процесі арт-техніки, дає можливість висловити та відтворити внутрішні почуття, переживання, сумніви, конфлікти та сподівання, у символічній формі переживши ще раз важливі події, адже спонтанна образотворча діяльність здатна виражати неусвідомлюваний зміст психічного життя. Безумовно, цей вид діяльності починається вдома, тому що потребує гігієнічних процедур. Але учні з великим задоволенням перевтілюються під впливом маски в різних літературних героїв. Найбільш подобається цей вид діяльності під час вивчення тем «Антична література. Давньогрецький театр».

  Хто відчуває проблему здоров’я на собі, той починає шукати вихід...

Подготовила: Федчак Лидия Ивановна, учитель высшей категории, стар. учитель  Николаевской СОШ №25

  Увага до питання здоров'я школярів суттєво зросла. Про несприятливість у даній сфері говорять давно, але сьогодні ця проблема стоїть дуже гостро.

За останнє десятиріччя чітко спостерігаються такі фактори, які впливають на стан здоров'я учнів, а саме: зростання навчального навантаження,

вільний час діти все більше проводять за переглядом фільмів, за комп'ютерними іграми. Усе це призводить до гіподинамії, порушення постави , порушення зору...

                                Матеріали для  роботи 

 

Подготовила: Омельченко Наталия Александровна, психолог, социальный педагог, учитель русского языка и литературы Николаевской СОШ №25

Культура здоровья учителя и учащихся как необходимая составляющая успешности обучения в школе

Матеріали для роботи

 

«Реалізація принципів здоров’язбережувальних технологій на уроках російської мови»

 Шевчук Антоніна Іванівна

Шевчук Антоніна Іванівна, вчитель російської мови та світової літератури

Миколаївська міська рада

Миколаївська ЗОШ І-ІІІ ст. № 48

Досвід використання здоров’язбережувальних технологій в навчальному процесі, який дає змогу учням успішно адаптуватися в освітньому і соціальному просторі, проявити свої творчі здібності