Нить  Ариадны

сайт для учителей русского языка и мировой литературы

Категории раздела
Календарь
«  Ноябрь 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

МИРОВАЯ ЛИТЕРАТУРА

Освіта.ua

5 ч ·

Безкоштовний збірник матеріалів для підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з української мови та літератури http://osvita.ua/test/training/ukr-mova/51233/

Збірник матеріалів для підготовки до написання власного висловлення на ЗНО з…
osvita.ua

РЕЗУЛЬТАТИ СПРОЩЕННЯ ПРОГРАМИ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ (9 КЛАС)

 

№№

Розділ Програми

Первинний варіант

Форма спрощення

  1.  

Зміст Програми

Тема «Вступ»

Роди і жанри літератури.

Вилучено

  1.  

Державні вимоги. Тема «Вступ»

визначає стильову своєрідність творів

Вилучено

  1.  

Державні вимоги. Тема «Вступ»

розкриває особливості індивідуальних стилів митців (на прикладі прочитаних творів)

Вилучено

  1.  

Зміст Програми. Тема «Просвітництво»

Історія написання твору, зумовлена інтересом суспільства до географічних відкриттів і пошуками шляхів зміни суспільства.

Спрощено

 

Історія написання твору

  1.  

Державні вимоги. Тема «Просвітництво»

демонструє прикладами з прочитаних текстів і творів мистецтва (за вибором)

Вилучено

  1.  

Державні вимоги. Тема «Просвітництво»

розкриває їхнє значення в культурному перевороті доби

 

Вилучено

  1.  

Державні вимоги. Тема «Просвітництво»

характеризує образ Гуллівера як тип людини нового часу (активної, мислячої, енергійної)

Спрощено

характеризує образ Гуллівера

  1.  

Зміст Програми

Тема «Взаємодія романтизму і реалізму»

Михайло Юрійович Лермонтов (18141841). «Герой нашого часу».

 

Спрощено

«Герой нашого часу» (огляд, 3-4 уривки за вибором учителя).

  1.  

 Зміст Програми

Тема «Взаємодія романтизму і реалізму»

 

Складність образу Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія

Спрощено

Складність образу Печоріна, засоби його розкриття, духовна трагедія

  1.  

Зміст Програми

Тема «Взаємодія романтизму і реалізму»

Печорін у системі інших образів.

Вилучено

  1.  

Зміст Програми

Тема «Література ХХ-ХХІ ст.»

Михайло Опанасович Булгаков (18911940). «Собаче серце». Українські сторінки життя і творчості М. О. Булгакова. М.О. Булгаков і влада, трагедія митця. «Собаче серце» як метафора соціальних експериментів революційної доби. Конфлікт натовпу, масової свідомості та інтелекту, культури. Персонажі-«двійники» (Шариков – Швондер).

 

Вилучено

  1.  

Зміст Програми

Тема «Література ХХ-ХХІ ст.»

Кіноповісті та кіноромани

(1-2 твори за вибором).

Перенесено до списку для додаткового читання

  1.  

Державні вимоги

Тема «Література ХХ-ХХІ ст.»

демонструє на прикладах переглянутих кіноповістей і кінороманів (за вибором) взаємодію різних видів мистецтва в сучасний період

Вилучено

  1.  

Державні вимоги

Тема «Література ХХ-ХХІ ст.»

розкриває особливості стилю прочитаних творів в оригіналах (за умови володіння іноземною мовою) та українських перекладах

Вилучено

  1.  

Державні вимоги

Тема «Література ХХ-ХХІ ст.»

створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури, кіномистецтва (кіноповісті, кінороману) або театрального мистецтва

Спрощено

створює рецензію (усну або письмову) на сучасний твір літератури або театрального мистецтва

  1.  

Список творів для додаткового читання

Марк Арен (Карен Маркарян). «Мій хлопець – янгол» (Росія, 2011, реж. В. Сторожева)

Вилучено

  1.  

Список творів для додаткового читання

Платонов А. «Повернення»

 

Вилучено

  1.  

Список творів для додаткового читання

Некрасов В. П. «В окопах Сталінграда» або ін. (1 за вибором)

 

Вилучено

  1.  

Список творів для додаткового читання

Купрін О. І. «Гранатовий браслет»

 

Вилучено

  1.  

Список творів для додаткового читання

Достоєвський Ф. М. «Хлопчик у Христа на ялинці».

 

Вилучено

  1.  

Перенесено й рекомендовано для вивчення в 10-11 класах

 

10 клас

Данте АЛІГР’ЄРІ (1265–1321).«Божественна комедія»

Вільям ШЕКСПІР (1564–1616). «Гамлет»

Йоган Вольфганг ГЕТЕ (1749–1832). «Фауст»

Ернест Теодор Амадей ГОФМАН (1776–1822). «Крихітка Цахес, на прізвисько Цинобер»

Стендаль (1783–1842). «Ваніна Ваніні»

Микола Васильович ГОГОЛЬ (1809–1852). «Мертві душі»

Фéдір ДОСТОЄВСЬКИЙ (1821–1881). «Злочин і кара».

Лев ТОЛСТÓЙ (1828–1910) «Хаджі Мурат»

Антон ЧЕХОВ (1860–1904). «Вишневий сад», «Дама з собачкою», «Скрипка Родшильда», «Аґрус»

Шарль БОДЛÉР (1821–1867). «Квіти зла» («Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія»).

Поль ВЕРЛÉН (1844–1896). «Поетичне мистецтво», «Осіння пісня».

Артюр РЕМБÓ (1854–1891). «Голосівки», «Моя циганерія».

Емíль Волт ВÍТМЕН (1819–1892). «Листя трави» («Пісня про себе»)

Федір ТЮТЧЕВ (1803–1873). «Іще горить в душі бажання…», «Silentium»

Афанасій ФЕТ (1820–1892) «Я прийшов до тебе, мила…», «Шепіт, ніжний звук зітхання…».

Моріс МЕТЕРЛІНК (1862–1949) «Синій птах».

Óскар ВÁЙЛЬД (1854–1900). «Портрет Доріана Грея».

Сучасна література

Джером Девід СЕЛІНДЖЕР (1919–2010). «Ловець у житі».

Маркус ЗУЗАК (1975). «Книжкова злодійка»

 

Із врахуванням вікових особливостей учнівського сприйняття та складності творів та на підставі принципу наступності сформовано список рекомендованих творів для вивчення в 10-11 класі.

Частина з них перенесена з програми із зарубіжної літератури для 9 класу.

  1.  

11 клас

Олександр КУПРІН (1870–1938). «Гранатовий браслет»

Загальний огляд модернізму. Найвизначніші представники (М. Пруст, Дж. Джойс, Ф. Кафка), їхні досягнення

Франц КÁФКА (1883–1924). «Перевтілення»

Рáйнер Марíя РÍЛЬКЕ (1875–1926). «Орфей, Евридіка, Гермес», «Сонети до Орфея...», «Згаси мій зір…».

ҐІЙÓМ Аполлінéр (1880–1918). «Міст Мірабо», «Зарізана голубка й водограй»

Олексáндр БЛОК (1880–1921). «Незнайома»

Аннá АХМÁТОВА (1889–1966). «Реквієм», (поезія)

Володимир МАЯКОВСЬКИЙ (1893–1930). «А ви могли б?..», «Послухайте»

Борúс ПАСТЕРНÁК (1890–1960). «Гамлет», «У всьому хочу я дійти...», «Зимова ніч

Михáйло БУЛГÁКОВ (1891–1940). «Майстер і Маргарита»

Бертóльт БРЕХТ (1898–1956). «Матінка Кураж та її діти»

Джордж ОРВЕЛЛ (1903–1950). «1984», «Скотоферма»

Генріх БЕЛЛЬ (1917–1985). «Подорожній, коли ти прийдеш у Спа…»

Пауль ЦЕЛАН (1920–1970). «Фуга смерті»

Ернéст Мíллер ХЕМІНГУÉЙ (1899–1961). «Старий і море»

Габріéль Гарсíа МÁРКЕС (1928–2014). «Стариган із крилами»

Карел ЧАПЕК (1890–1938). «Війна з саламандрами»

Театр абсурду (Ежен ЙОНЕСКО (1909–1994) «Носороги», Фрідріх ДЮРРЕНМАТ (1921–1990) «Візит старої дами», Макс ФРІШ (1911–1991) «Санта Круз» 1 на вибір)

Хорсе Луїс БОРХЕС (1899–1986) «Вавилонська бібліотека»

Сучасна література

Йосип БРОДСЬКИЙ (1940–1996)). «Пілігрими», «Різдвяна зірка»

Мілорад ПАВИЧ (1929–2009). «Кімната, у якій зникають кроки»

Крістоф РАНСМАЙР (1954). «Останній світ»

 

  Материалы  из золотого фонда  педагогики.  В. Г. Маранцман. Методика преподавания литературы  

ЛИТЕРАТУРНОЕ ТВОРЧЕСТВО КАК ВИД ЧИТАТЕЛЬСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ШКОЛЬНИКА 
И СВОЕОБРАЗИЕ ТВОРЧЕСКИХ РАБОТ В ПЯТОМ КЛАССЕ    Читать материалы   

                         

 Шишенко Алла Анатольевна ООШ 35

                                            Авторский  урок по теме:

«М.Ю. Лермонтов  «Песня  про  царя  Ивана  Васильевича, молодого  опричника  и  удалого  купца  Калашникова».

Смысл  столкновения  Калашникова  с  Иваном  Грозным  и  Кирибеевичем»   /Разработка урока/

Опорні схеми-конспекти  (матеріали друкуються   журналу "Зарубіжна література")

 
 

Автор-упорядик: Ігор Цiко

Презентації     (матеріали друкуються із журналу "Зарубіжна література")

 

 

 
 

 

Ознайомлення учнів з інтимною лірикою О.С.Пушкіна 

 

PPD/252_vsi_gotovi9_70.docx

Розробки уроків  з світової літератури 9 кл.  (автор невідомий). Хто автор?!

Оглядові теми із зарубіжної літератури в опорних схемах 10-11класи (матеріали друкуються із журналу "Зарубіжна література")

Автор: Грисенко Л.П. викладач Кременчуцького педагогічного училища ім. А.С.Макаренка

Методичний посібник «Оглядові теми із зарубіжної літератури в опорних схемах» для 10-11 класів у стислій формі ознайомлює з провідними тенденціями розвитку літературного процесу другої половини ХІХ-ХХ століття, дає уявлення про найважливіші літературні явища в контексті доби.

 
article124.jpg

Завантажити книжку

Зарубіжна література як загальноосвітній предмет гуманітарного циклу посіла важливе місце у процесі навчання і формування справжніх моральних цінностей.
      Успіх викладання цього предмета залежить як від особистості вчителя так і від методів, прийомів, якими він володіє та вміє вільно та раціонально використовувати. Тому в сучасних умовах є доцільним застосування нетрадиційної наочності у вигляді опорних схем.
      Практикою перевірено, що використання схем у вивченні зарубіжної літератури сприяє більш глибокому засвоєнню знань,  розвитку аналітичних умінь і навичок.
      Доречно сказати, що застосування опорних схем під час вивчення оглядових тем дає можливість дати загальне уявлення про ті чи інші явища зарубіжної літератури другої половини ХІХ – початку ХХ століття, охопити поглядом епоху, митців, які творили в ній, їхню творчість та її тематику, основні принципи творення літератури, уявлення про літературні напрямки, течії, їх ознаки та особливості. Інформація на схемі розміщена у певній логічній послідовності. Як правило, в ній відображається головне, найбільш значуще, те, що необхідне для усвідомлення матеріалу та подальшого його відтворення.
      Отже, запропоновані логічні схеми мають сприяти кращому запам'ятовуванню оглядових тем із зарубіжної літератури під час зорового сприйняття, яке в подальшому аналізується, об'єднується (синтезується) і предстає як певний узагальнений образ. Ці фактори підвищують ефективність навчання та знижують перевантаження мозку.
      Логічні схеми можна розшифрувати, використовуючи їх як роздатковий матеріал, а можна аналізувати на уроці, використовуючи готову схему як зразок, кінцевий результат, до якого мають прийти педагог з учнями у ході пошукової роботи.
      Укладений посібник – це ще одна із спроб більш глибокого залучення молодого покоління до досягнень світової літератури, поглиблення їхніх знань, їх творчого потенціалу, виховання високої духовності.

 

Методичні рекомендації   щодо підготовки і написання

наукових досліджень із зарубіжної літератури в системі Малої академії наук/HOVA/2/metodichni_rekomendaciji.doc

 

Загальні стратегії формування мотивів  дивитися

(за методичними рекомендаціями Л.Коваленко,

викладача кафедри методики мов і літератури

Інституту післядипломної педагогічної освіти

Київського університету імені Бориса Грінченка)