Нитка  Аріадни

сайт для вчителів російської мови й зарубіжної літератури

Категории раздела
Календарь
«  Январь 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

Наша хроніка 18-19

Сучасний учитель: освіта через усе життя. 11.12.18 року вчителі російської мови і зарубіжної літератури нашого міста мали змогу розширити свої педагогічні обрії, відвідавши освітній коучинг "Новітні педагогічні стратегії і тактики формування і розвитку особистості школяра. Реалізація наскрізних ліній під час аналізу художнього твору" за авторством відомого миколаївського педагога Галушко Ірини Миколаївни, вчителя-методиста ЗОШ №57. Чому саме Ірина Миколаївна? Скоріше за все, відповідь в самій особистості педагога, в принципах її діяльності, в індивідуальності: сучасне суспільство диктує нам, освітянам, запит на розвиток вільної, відповідальної, комунікативно активної особистості, яка усвідомлює право вибору і вміє цей вибір здійснювати, діє свідомо і відповідально. Якість модернізації сучасної освіти багато в чому залежить від характеру протікання інноваційних процесів і визначається особливостями такої інновації, інноваційним потенціалом середовища і педагогічного колективу. Сам педагог зобов’язаний знаходити, освоювати і адаптувати нові знання, щоб потім навчити цьому своїх учнів. У свою чергу вони повинні сприймати ці знання активно, інакше у них не сформуються навички самоосвіти, які на сьогоднішній день —чи не єдина стійка особистісна конкурентна перевага. Навчальна діяльність сучасного педагога повинна бути не чим іншим, як коучінгом: викладач повинен бути більшою мірою тренером, ніж традиційним вчителем. Сoaching (коучінг) означає наставляти, надихати, тренувати (за словником). Коучінг створює умови для формування суб’єкту діяльності, здатного до реалізації своїх потенціальних можливостей, самостійного прийняття відповідальних рішень в різних ситуаціях життєвого вибору. Це і вирішила продемонструвати пані Ірина своїм колегам.

Учасники заходу ( 28 педагогів) обговорили нову соціально-педагогічну модель випускника ЗЗСО, дійшли висновку, що це громадянин України, підготовлений до життя в сучасному суспільстві, здатний навчатися впродовж життя, оперувати й управляти інформацією, приймати виважені рішення, ефективно взаємодіяти з людьми, усвідомлювати свою роль у державі і світі, адекватно реагувати на проблеми й виклики часу і нести відповідальність за власні вчинки, досягати творчої самореалізації. Ірина Миколаївна наголосила, що завдання вчителя - філолога полягає в максимальній активізації внутрішніх ресурсів своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними проблемами, навчити їх на оптимальному рівні проявляти свій інтелектуально-вольовий і моральний потенціал. З метою досягнення поставленого завдання було проведено майстер-клас з використання веб-сервісу «Рiktochart», який допомагає у реалізації наскрізних ліній під час аналізу художнього твору. Учасники освітнього коучингу із задоволенням долучилися до виконання практичної роботи. Результатом стали створені власноруч інфографіки.

Учитель-методист ЗОШ №35 Кондратьєва Ольга Костянтинівна опісля зазначила, що цікаво дізнатись про історію творчого шляху саме з перших вуст. «Завжди вражає не просто спостерігати за мистецтвом педагога, а відчувати його. В цей день ми змогли долучитися до процесу творення нового і неповторного». Ініціативу НМЦ відвідати майстерню відомого педагога підтримали і інші учасники. «Саме такими фаховими і якісними подіями має бути насичене життя вчителів. Це, насамперед, вільне спілкування у формі коучингу у приємній спільноті, але водночас потужний творчий імпульс, який, сподіваюсь, знайде своє продовження у нашій роботі.

Висловлюємо щиру подяку директору школи Малахову Андрію Анатолійовичу й колективу навчального закладу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

                                                                                                  З повагою методист НМЦ Гайченко О.В.

 

Імпульс творчості й майстерності. 28.10.18 року на базі ЗОШ №28 відбувся co-working для вчителів російської мови і зарубіжної літератури з проблеми застосування сучасних технік візуалізації інформації для формування компетентної творчої особистості школяра. Присутні 30 педагогів шкіл міста отримали доступну і вичерпну інформацію з визначеного питання. Чудові виступи вчителів-професіоналів Цимбал О. М., Полудень С.В., Теплової О.В., Левчук О.Б., Герасименко С.В., Заудальської Н.О. й Кривоніс Т.В. були яскравими, доступними й актуальними. Адміністрація НМЦ і залучені педагоги вдячні Звоник Вірі Іванівні, директору ЗОШ №28, та педагогічному колективу школи за своєчасну та компетентну допомогу у висвітленні проблем Нової української школи.

З повагою Гайченко О.В., методист НМЦ

Педагогіка партнерства. 28.09.18 на базі г. №2 відбулася серпнева нарада вчителів російської мови, літератури, зарубіжної літератури м. Миколаїв «Оновлений зміст навчальних програм освітньої галузі «Мови і літератури» та особливості його реалізації в умовах Нової української школи. Особливості організації навчально-виховного процесу на уроках російської мови й зарубіжної літератури в 2018 – 2019 н.р.» На заході зібралися зацікавлені, небайдужі вчителі загальноосвітніх навчальних закладів міста, які з нетерпінням очікували на щорічне зібрання. Зустріч проведено з метою окреслення основних методологічних стратегій та координування методичної тактики реалізації змісту предметів освітньої галузі “Мови й літератури” в умовах реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». Всі бажаючі мали можливість засвоїти нову інформацію, розкрити свої професійні та творчі здібності, поділитися своїми знаннями з колегами. Ми знайшли відповіді на важливі питання сьогодення.

Педагоги вдячні Шуляру Василю Івановичу, доктору педагогічних наук, професору, Заслуженому вчителю України, директору МОІППО, за своєчасну та компетентну допомогу щодо висвітлення проблем філософії нової української школи та ролі літературної освіти й компетентного читача в освітньому процесі.

Велика подяка Федоренку Володимиру Олександровичу, директору г. №2, педагогам гімназії за гостинну зустріч, допомогу в організації зустрічі та сюрприз-привітання.

Чудові виступи вчителів-професіоналів - Денисенко Оксани (ММК), Коломієць Олени («Гіпаніс»), Царлової Ірини (г.№2), Грищенко Наталі (ЗОШ №19), Шевчук Антоніни ЗОШ №48, Лупашко Тетяни (ЗОШ №26) та психолога Омельченко Наталі (ЗОШ №25) були актуальними, насиченими, яскравими. Вони обов'язково допоможуть колегам в роботі.

Успішного навчального року, колеги!