Нитка  Аріадни

сайт для вчителів російської мови й зарубіжної літератури

Категории раздела
Календарь
«  Май 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбВс
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031

Офіційні сайти
 Міністерство освіти і науки України  Інститут інноваційних технологій і змісту освіти  Департамент освіти, науки та молоді Миколаївської облдержадміністрації  Миколаївський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти  Управління освіти Миколаївської міської ради 
 Миколаївський науково-методичний центр управління освіти Миколаївської міської ради
Інформаційні сайти Освіта . UA  Освітній портал Педагогічна преса  
 Сайти методистів Слово-диво сайт для вчителів української мови та літератури   Проект Поет духовної свободи  Кліо - Миколаїв сайт для вчителів історії, права та етики
 
 На допомогу вчителям та учням  Форум педагогічних ідей УРОК  Журнал ВІДКРИТИЙ УРОК  Репозитарій навчального контенту  Шкільні підручники та посібники

Статистика 
 
 


 

Наша хроніка 18-19

     

        Люди з сонцем у очах. А чи замислювалися ви, чому при однаковому рівні розвитку і освіти одні насилу знаходять роботу, а інші упевнено роблять кар'єру? Чому деякі люди з середнім інтелектом заробляють величезні гроші, а інші, що мають червоні дипломи, ледве зводять кінці з кінцями? Які чинники спрацьовують, коли люди обдаровані, що подають великі надії, з високим IQ терплять невдачу? І чому ж, навпаки, ті, у кого скромні здібності, стають "зірками"? Чому, згідно з дослідженнями, більшість дітей ХОЧУТЬ вчитися добре, але вже до середньої школи менше половини дітей вчиться із ЗДОВОЛЕННЯМ ? Вчені-психологи доводять, що не останню роль в цьому процесі відіграє феномен емоційної пам’яті людини, яка в багато разів сильніша за раціональну. Саме про це і йшла розмова на семінарі-практикумі для вчителів російської мови і зарубіжної літератури «Формування емоційного інтелекту на уроках літератури сучасними засобами організації освітнього процесу: дебати, компаративний аналіз», який відбувся 18.04.19. на базі ЗОШ №1 ім. О. Ольжича. Під час семінару педагоги отримали не лише детальні відповіді та рекомендації фахівців на ці та інші запитання, а й побачили практичні інструменти з актуальних проблем. Щодо емоцій - їх було достатньо: присутні колеги були вмотивовані щирими, яскравими виступами Аркуші М.Г., Мовсесян А.Г., Шпаченко А.С.; вражені рівнем компетентності учнів-дебатантів і зворушені до сліз виступом прекрасного шкільного театру «Ольжичеві таврійці», керівником якого є
Бондаренко М.Г.. Висловлюємо щиру подяку директору школи Заяцю Володимиру Михайловичу й педагогічному колективу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

     З роси й води Вам, шановні колеги! Великого щастя Вам, здоров’я і творчої наснаги, люди з сонцем у очах!

 

  

12 квітня 2019 року для вчителів російської мови і зарубіжної літератури нашого міста відбувся тренінг-кейс «Психологія літературної діяльності: від художньої творчості до особистості вчителя». Тренінг проводила Малікова Лариса, вчитель російської мови і літератури МВШ №1, вона ж прекрасний креативний психолог, якій з перших хвилин вдалося захопити колег своїми ідеями. А сприяла цьому педагогічна інтрига! І ось коли аудиторія «підключилася», ми звернулися до особливостей психологічного аналізу художнього тексту; з’ясували, яку роль він відіграє під час активізації внутрішнього позитивного потенціалу особистості. Скористалися прийомами казкотерапії і … вирішили, що саме така діяльність і є прекрасною профілактикою емоційного та професійного вигорання вчителя. З натхненням кожна група створила свою казку за словами-орієнтирами, за що були нагороджені діамантами мудрості, золотими рибками, які повинні виконувати всі бажання педагогів.

Дякую організаторам заходу Маліковій Ларисі, Кобченко Тетяні за креативний підхід до організації і проведення заходу. А також дякую всім учасникам тренінгу, моїм колегам, які проявили високий рівень професійної компетентності, творчості і зацікавленості.

« Из всех сокровищ на земле я вибираю счастье!». Хто така жінка? Це – загадка, яку постійно намагається відгадати людство. Але все марно, бо жінка – це вічна таємниця! Чому весною говорять про жінку? Весна – чудова пора оновлення і розквіту. Вона асоціюється з любов’ю, ніжністю та красою. Приносить із собою не тільки довгоочікуване тепло, а й радість та надію. Вона пробуджує у душах людей щирі та ніжні почуття, бо настає не тільки в природі, а й у серцях тих, хто здатен відчувати красу. Це час нових починань, нових вражень, емоцій. Пора, коли хочеться вірити у зміни і прагнути їх.
12 березня на базі ЗОШ №34 відбувся святковий дівич-вечір, присвячений Міжнародному жіночому дню «О, Жінко, тобі співаю!». Учні ЗОШ №34,46 зі сцени дарували всім присутнім жінкам і дівчатам, море теплих слів, поетичні вітання, сповнені любові пісні й чуттєві танці. А Тельнова Світлана Анатоліївна, директор ЗОШ №46, яка, до речі, мама трьох синів , відома в місті поетеса, подарувала всім свої неперевершені вірші. « Из всех сокровищ на земле я вибираю счастье!»,- закликала своїх колег авторка. Свято пройшло в теплій атмосфері, глядачі отримали безліч позитивних емоцій.
Висловлюємо щиру подяку Лесєній Тетяні, директору ЗОШ №34, Тельновій Світлані, директору ЗОШ №46, й колективам навчальних закладів за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

Педагогіка партнерства визначає істинно демократичний спосіб співпраці педагога і дитини, який не відкидає різниці в їхньому життєвому досвіді, знаннях, але передбачає безумовну рівність у праві на повагу, довіру, доброзичливе ставлення і взаємну вимогливість. Саме про це йшла розмова на педагогічному хабі, який відбувся на базі ЗОШ №25.  Учасники освітнього заходу,  зацікавлені, небайдужі вчителі загальноосвітніх  закладів міста і області,  із задоволенням долучилися до роботи і  переконалися, що у цьому освітньому закладі дійсно панує атмосфера творчості, взаєморозуміння і співпраці.

     Висловлюємо щиру подяку директору школи Піляєвій Анжелі Іванівні й колективу освітнього закладу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

 17.01.19р. вчителів російської мови і зарубіжної літератури нашого міста з метою поширення перспективного педагогічного досвіду, а також надання методичної допомоги було запрошено в творчу лабораторію вчителя вищої категорії, старшого вчителя Миколаївської загальноосвітньої школи №4 Пахомової Ірини Анатоліївни, яка вважає, що одним з ефективних засобів формування соціальної та навчальної компетентності школярів є гра. Педагог разом з учнями продемонструвала технологію проведення командної інтелектуальної гри «Алфавіт», після чого присутні прийшли до висновків, що саме у грі дитина набуває основних навичок соціальної компетентності, необхідних для встановлення контакту і розвитку взаємодії з навколишнім світом. Зазначили педагоги і значний вплив гри на формування навичок соціальної компетентності особистості, який полягає в тому, що, завдяки ігровому наслідуванню і рольовому перевтіленню, школярі знайомляться з нормами і моделями поведінки і взаємин дітей і дорослих людей, які стають зразками для їхньої власної поведінки, навчаються працювати в команді. Всі бажаючі мали можливість теж розкрити свої творчі здібності, взяти участь у наступній дидактичній грі, яку запропонувала гостям пані Ірина, адже в кожному з нас закладено бажання творити, шукати, грати.

       Зимовий букет приємних емоцій, усмішок і радості отримали учасники семінару, переконавшись, що у цьому навчальному закладі панує атмосфера творчості, взаєморозуміння і співпраці.

     Висловлюємо щиру подяку директору школи Овчаренку В’ячеславу Михайловичу й колективу навчального закладу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

Сучасний учитель: освіта через усе життя. 11.12.18 року вчителі російської мови і зарубіжної літератури нашого міста мали змогу розширити свої педагогічні обрії, відвідавши освітній коучинг "Новітні педагогічні стратегії і тактики формування і розвитку особистості школяра. Реалізація наскрізних ліній під час аналізу художнього твору" за авторством відомого миколаївського педагога Галушко Ірини Миколаївни, вчителя-методиста ЗОШ №57. Чому саме Ірина Миколаївна? Скоріше за все, відповідь в самій особистості педагога, в принципах її діяльності, в індивідуальності: сучасне суспільство диктує нам, освітянам, запит на розвиток вільної, відповідальної, комунікативно активної особистості, яка усвідомлює право вибору і вміє цей вибір здійснювати, діє свідомо і відповідально. Якість модернізації сучасної освіти багато в чому залежить від характеру протікання інноваційних процесів і визначається особливостями такої інновації, інноваційним потенціалом середовища і педагогічного колективу. Сам педагог зобов’язаний знаходити, освоювати і адаптувати нові знання, щоб потім навчити цьому своїх учнів. У свою чергу вони повинні сприймати ці знання активно, інакше у них не сформуються навички самоосвіти, які на сьогоднішній день —чи не єдина стійка особистісна конкурентна перевага. Навчальна діяльність сучасного педагога повинна бути не чим іншим, як коучінгом: викладач повинен бути більшою мірою тренером, ніж традиційним вчителем. Сoaching (коучінг) означає наставляти, надихати, тренувати (за словником). Коучінг створює умови для формування суб’єкту діяльності, здатного до реалізації своїх потенціальних можливостей, самостійного прийняття відповідальних рішень в різних ситуаціях життєвого вибору. Це і вирішила продемонструвати пані Ірина своїм колегам.

Учасники заходу ( 28 педагогів) обговорили нову соціально-педагогічну модель випускника ЗЗСО, дійшли висновку, що це громадянин України, підготовлений до життя в сучасному суспільстві, здатний навчатися впродовж життя, оперувати й управляти інформацією, приймати виважені рішення, ефективно взаємодіяти з людьми, усвідомлювати свою роль у державі і світі, адекватно реагувати на проблеми й виклики часу і нести відповідальність за власні вчинки, досягати творчої самореалізації. Ірина Миколаївна наголосила, що завдання вчителя - філолога полягає в максимальній активізації внутрішніх ресурсів своїх вихованців, щоб вони самі могли успішно впоратися з різноманітними навчальними проблемами, навчити їх на оптимальному рівні проявляти свій інтелектуально-вольовий і моральний потенціал. З метою досягнення поставленого завдання було проведено майстер-клас з використання веб-сервісу «Рiktochart», який допомагає у реалізації наскрізних ліній під час аналізу художнього твору. Учасники освітнього коучингу із задоволенням долучилися до виконання практичної роботи. Результатом стали створені власноруч інфографіки.

Учитель-методист ЗОШ №35 Кондратьєва Ольга Костянтинівна опісля зазначила, що цікаво дізнатись про історію творчого шляху саме з перших вуст. «Завжди вражає не просто спостерігати за мистецтвом педагога, а відчувати його. В цей день ми змогли долучитися до процесу творення нового і неповторного». Ініціативу НМЦ відвідати майстерню відомого педагога підтримали і інші учасники. «Саме такими фаховими і якісними подіями має бути насичене життя вчителів. Це, насамперед, вільне спілкування у формі коучингу у приємній спільноті, але водночас потужний творчий імпульс, який, сподіваюсь, знайде своє продовження у нашій роботі.

Висловлюємо щиру подяку директору школи Малахову Андрію Анатолійовичу й колективу навчального закладу за гостинний прийом, допомогу в організації і проведенні заходу.

                                                                                                  З повагою методист НМЦ Гайченко О.В.

 

Імпульс творчості й майстерності. 28.10.18 року на базі ЗОШ №28 відбувся co-working для вчителів російської мови і зарубіжної літератури з проблеми застосування сучасних технік візуалізації інформації для формування компетентної творчої особистості школяра. Присутні 30 педагогів шкіл міста отримали доступну і вичерпну інформацію з визначеного питання. Чудові виступи вчителів-професіоналів Цимбал О. М., Полудень С.В., Теплової О.В., Левчук О.Б., Герасименко С.В., Заудальської Н.О. й Кривоніс Т.В. були яскравими, доступними й актуальними. Адміністрація НМЦ і залучені педагоги вдячні Звоник Вірі Іванівні, директору ЗОШ №28, та педагогічному колективу школи за своєчасну та компетентну допомогу у висвітленні проблем Нової української школи.

З повагою Гайченко О.В., методист НМЦ

Педагогіка партнерства. 28.09.18 на базі г. №2 відбулася серпнева нарада вчителів російської мови, літератури, зарубіжної літератури м. Миколаїв «Оновлений зміст навчальних програм освітньої галузі «Мови і літератури» та особливості його реалізації в умовах Нової української школи. Особливості організації навчально-виховного процесу на уроках російської мови й зарубіжної літератури в 2018 – 2019 н.р.» На заході зібралися зацікавлені, небайдужі вчителі загальноосвітніх навчальних закладів міста, які з нетерпінням очікували на щорічне зібрання. Зустріч проведено з метою окреслення основних методологічних стратегій та координування методичної тактики реалізації змісту предметів освітньої галузі “Мови й літератури” в умовах реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа». Всі бажаючі мали можливість засвоїти нову інформацію, розкрити свої професійні та творчі здібності, поділитися своїми знаннями з колегами. Ми знайшли відповіді на важливі питання сьогодення.

Педагоги вдячні Шуляру Василю Івановичу, доктору педагогічних наук, професору, Заслуженому вчителю України, директору МОІППО, за своєчасну та компетентну допомогу щодо висвітлення проблем філософії нової української школи та ролі літературної освіти й компетентного читача в освітньому процесі.

Велика подяка Федоренку Володимиру Олександровичу, директору г. №2, педагогам гімназії за гостинну зустріч, допомогу в організації зустрічі та сюрприз-привітання.

Чудові виступи вчителів-професіоналів - Денисенко Оксани (ММК), Коломієць Олени («Гіпаніс»), Царлової Ірини (г.№2), Грищенко Наталі (ЗОШ №19), Шевчук Антоніни ЗОШ №48, Лупашко Тетяни (ЗОШ №26) та психолога Омельченко Наталі (ЗОШ №25) були актуальними, насиченими, яскравими. Вони обов'язково допоможуть колегам в роботі.

Успішного навчального року, колеги!